1 august 2010

Inception


Inception se anunta un film foarte curajos, dar nu a reusit sa-si atinga adevaratul potential. As fi vrut o mai buna dezvoltare a ideii principale, poate si putin umor, replici ceva mai inteligente.

Mi-ar fi placut sa prezinte cele trei niveluri de vis mai suprarealist, sa ne rapeasca pret de cateva minute intr-un univers la care n-am apucat sa visam inca. Poate o lume in alb si negru, o amintire aparuta din senin, un vis diform, o explozie de culori...mai multa imaginatie.

E adevarat ca are multa actiune si efecte speciale spectaculoase (mi-a placut la nebunie atunci cand nou arhitecta a indoit lumea visului), asa ca astea au mai compensat.
Au fost totusi cateva scapari, ori nu le-am inteles eu bine. Se presupunea ca cele 10 ore pe avion ar fi echivalat cu 10 ani in visul de nivel trei. Mie una ultimul vis mi s-a parut cel mai scurt.
De ce atunci cand si-a dat seama ca e intr-un vis, Dom a ales sa-i implanteze sotiei o idee in loc sa o omoare direct?

Marion Cotillard mi s-a parut adorabila, dar e una dintre actritele mele preferate, deci sunt destul de subiectiva. Mi-a placut in special povestea de dragoste dintre protagonisti si modul de a o expune, prin franturi care construiesc in final o viata de om.
E de vazut, asa ca fuga la cinematograf.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu