18 septembrie 2009

Drag me to hell


Pe Sam Raimi unii il stiu datorita serialelor Xena, Hercules, sau mai nou Legend of the seeker. Altii, fani ai genului horror, ii admira numeroasele creatii ale genului. Cred ca nu exista spectator amator de filme horror, care sa nu fi vazut cel putin unul dintre filmele sale: Boogeyman, The Messengers, The grudge, sau 30 days of night. Lista e mult mai lunga, cert e ca omului ii place sa bage frica in noi, iar uneori chiar a reusit. Nu e cazul filmului Drag me to hell.

Am asteptat aproape o luna intreaga pentru a-l vedea, insa dezamagirea simtita a fost destul de mare. Am avut momente in care am ramas profund scarbita si momente in care pnibilul a atins cote maxime.

Actorii au fost cat de cat ok, fiecare si-a facut treaba cum a stiut mai bine, singura obiectie fiind distribuirea lui Justin Long in rol principal. Wtf, in He`s just not into you am inteles de ce a jucat ( fiind iubitul regizoarei), dar aici ce naiba a cautat? Locul lui e in comedii de adolescenti americani retardati si pace.

Sa revenim totusi la film. Inceputul a fost promitator, ea -angajata la o banca, trebuie sa ia o decizie destul de grea: fie ajuta o batrana privind o extensie a platii catre banca, fie o refuza si primese astfel un post mai bine platit. Ce nu face omul pentru bani? Christine (ea) alege cea de-a doua optiune si astfel se trezeste cu ditamai baba nebuna ascunsa in masina ei, pusa pe bataie. Mai ceva ca luptatorii profesionisti, femeile se lupta pe viata si pe moarte...totul terminandu-se cu un blestem. Toate bune si frumoase pana aici...chiar mi-a placut si explicatia, plus ca introducerea fenomeneleor de casa bantuita au fost chiar ok.

Ce nu mi-a placut au fost multitudinea de scene foarte scarboase, menite sa-ti intoarca stomacul pe dos...chiar daca nu e nimic in el. Inteleg sa bagi maxim o scena scaboasa (era suficienta faza cu cauzutul protezelor) dar de aici pana la scena cu inmormantarea e cale lunga. De unde mama ma-sii avea moarta o tona de lichid in stomac (sau o au platit tiganii extra pentru a o umple pe baba cu formol din exces)???

Faza cu plicurile a fost extrem de previzibila, asa ca finalul nu m-a surprinsa foarte mult. Efectele speciale s-au facut simtite, din punctul asta d vedere n-am ce sa comentez.

Daca e sa privesc filmul exceptand fazele de mai sus, pot spune ca intr-un fel mi-a placut. Am reusit sa tresar de mai multe ori, mi-am pus mainile la ochi de vreo 2-3 ori, am asteptat cu sufletul la gura cateva scene si in final mi-a parut rau de saraca fata. Merita oare pentru atata lucru sa ajunga in Iad? Chiar vorbeam ieri cu o colega cum l-a intrebat pe proful ei de religie, din generala daca un om care a furat un ou, si altul care a omorat pe cineva, ajung ambii in iad? Raspunsula fost da. Probabil in incaperi diferite ale iadului. Daca o luam dup logica asta, Christine ajungea intr-un final tot in iad, numai ca baba i-a grabit drumul.


Un film creepy, nerecomandat celor slabi de inima.

Un comentariu:

  1. Pe mine m-a dezamagit profund filmul asta. A fost mai degraba o comedie decat horror, parerea mea. Daca filme ca Rec m-au facut sa nu dorm noaptea, la asta am ras si am dat ochii peste cap mai tot timpul. Si geez, cate chestii pot sa-i intre in gura actritei?
    Si despre Justin Long - sunt de acord. Mi-a placut de el in Jeepers Creepers si atat.

    RăspundețiȘtergere