15 noiembrie 2009

Julie & Julia

Julie Powell isi propune sa pregateasca timp de un an 524 de retete din cartea Juliei Child despre bucataria franceza, rezultatele fiind publicate pe blogul creat in acest scop.
Din cate mi-am dat eu seama, Julie nu e un complet anti-talent in bucatarie, asa ca primele retete sunt incercate cu succes. Pe parcurs retetele devin dificile, esecul e din ce in ce mai greu de suportat, iar promisiunea facuta pare imposibil de dus la capat.
Blogul ei devine rapid popular si ofertele de a da interviuri nu intarzie sa apara.

La final ea publica si o carte: "Julie and Julia:365 days,524 recipes,one tiny apartment kitchen".

In paralel Julia Child(Meryl Streep - o placere sa o privesti jucand) povesteste aventura ei pe taramurile Frantei. Ea se zbate impreuna cu alte trei femei pentru publicarea primei carti despre gastronomia franceza.

Dar filmul nu este de vazut numai pentru bucatele prezentate, ci ne dezvaluie si placerea de a gati, ca metoda de regasire a sinelui.

Mi s-a facut foame de vreo doua- trei ori pe parcursul filmului, o foame din aia acuta, dar o foame pentru ce se gatea pe acolo. Mi-am infranat instinctul de a face o prajitura, avand in vedere ca ieri am facut ravagii in bucatarie ( a durat jumatate de zi sa iasa mirosul de ars).

"Julie si Julia" este un film delicios, dar si foarte amuzant.

E posibil sa fi fost destul de subiectiva (sunt fan filme ce includ multa mancare), insa cred ca filmul chiar merita vazut. E ca o calatorie in Wonderland-ul bucatelor gatite. Mi-a placut teribil de mult.
AM gasit si blogul Juliei. Cartea poate o voi detine candva intr-un viitor nu prea indepartat. Sper.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu